lördag 12 januari 2013

Nya insatser

Då var en ny termin igång på skolan, ett sextiotal nya elever är inskrivna och nu går det drygt 90 elever på skolan från förskola till årskurs nio. Det har varit en intensiv vecka med att lära känna de nya eleverna och sätta sig in i deras planeringar. Men nu är det helg och i fredags var vi ute och åt tillsammans med nya goda vänner, Maria och Börje från Gotland. Vi tog med dem till vårt favoritställe Thai Cat så att de skulle få smaka grillad fisk när den är som bäst här nere i Thailand.

Nya goa vänner från Gotland
På lördagsmorgonen åt vi en stadig frukost på "The German Bakery" tillsammans med Maria och Börje. Därefter tog vi oss allihop öster ut på ön för att utforska mangrove-träsken  Vi har nämligen funderingar på att paddla kajak på klassens dag med våra högstadieelever.

Mangroveträsk

Vi fortsatte söderut på ringlande vägar, först till Old Town och därefter så långt söderut vi kunde komma med vespa.

Bungalows i form av båtar

Inget för den höjdrädda

Paus med en fruktshake

Avkopplande vy 

Turen avslutades på Khlong Nin med härliga bad under en riktigt skönt värmande sol.
Pausbild från Thailand, passa på att njuta!


5 kommentarer:

  1. Nähä, nu är jag, efter att ha tittat på alla era bilder, så sugen på att åka till Thailand.. Trodde aldrig det skulle ske, men nu faller även jag till föga.. Ni ser verkligen ut till att göra det mesta av er vistelse borta i Asien.. Passa er- snart dimper vi ner..

    //Sofie & Martin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkomna, vi bokar boende åt er och bjuder på välkomstdrink!

      Radera
    2. Hrmmm- vi återkommer... Tack för erbjudandet. Vart flyger man lämpligast?
      //Sofie

      Radera
  2. Ser så underbart ut! Längtar efter sol och värme när jag ser era bilder!

    SvaraRadera
  3. Till och med jag som hellre köper prylar än resor för mina pengar börjar mjukna när jag ser era bilder. Ser riktigt härligt ut. Njut!!!

    / Martin B

    SvaraRadera