onsdag 30 januari 2013

En helt vanlig trevlig onsdag

En helt vanlig trevlig onsdag börjar med en morgonpromenad på stranden. Idag åt vi också frukost på ett av våra favoritställen, detta med en underbar morgonutsikt.


Dagen på skolan började riktigt bra, innan lektionerna hade kommit igång så uppmärksammade jag ropen "orm". Genast rusade jag bort till pingisbordet och där låg det minnsan en orm under bordet. Efter en viss uppståndelse så fick jag mota iväg den från skolgården. Senare på eftermiddagen så kom några elever och ville att jag skulle titta på den söta larven. Och det var nog den sötaste citrongula larv jag sett, men vår thailändska städerska var lite orolig att den skulle sticka oss.
 
 

Onsdagskvällen tillbrinagade vi på Klong Dao tillsammans med våra arbetskollegor eftersom Birgit fyllde år. Efter en fantastiskt fin solnedgång blev det mat och sång för födelsedagsbarnet.


 
 




2 kommentarer:

  1. Inte alls avundsjuk.... Här hemma väntas storm och regn inatt/ morgon. Det e rätt gott det med!!
    Å inte en endaste larv eller orm i sikte!! Jihuu!! Vilken tur vi har!
    //Sofie

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder. Idag har vi faktiskt också fått LITE sol, en kort stund var den framme och det bästa av allt man känner att den börjar värma, det går i alla fall mot ljusare tider. I lördags var vi allihop hos Douglas och Agneta och fiskade. det blev inte så många napp men vi hade några mysiga men kalla timmar i "gott" sällskap. KRAM på er och njut. Heléne

    SvaraRadera