tisdag 6 november 2012

Besvikelse

FRUSTRATION!!! Här åker man iväg på en liten resa och är borta några veckor. Vad händer då? Hemma i Tranemo har höstens stora spektakel genomförts under allhelgonnahelgen, scouternas långpromenad som har pågått sedan 1965. Som lagledare trodde jag att man kunde lämna över ansvaret på övriga medlemmar, men icke. Vad blir resultatet, en förnedrande 50:e plats och eldning på över 5 minuter. Jag sliter mina gråa hår som nu har blivit kritvita. Till på köpet så verkar det som om tjejerna slog killarna med mer än 50 platser (om lagen är rätt anmälda). Vad gör man 1000 mil hemifrån? Ja det är väl bara att dra täcket över huvudet och låtsas att det regnar. Nja, nu tar jag väl i lite för mycket, det är väl bara att inse att man betyder mer för laget än vad de andra trodde ;)

3 kommentarer:

  1. Jaha, mina farhågor har bekräftats det var tjejerna som kom på 50:e plats, bra jobbat. Men killar då, 106:e plats! Gunnar, man ska inte dricka tändvätskan den ska användas för att få elden att komma igång snabbare.

    SvaraRadera
  2. Det var inte mer än 5 minuter, det var mer än 7 minuter!!! Jag vet inte riktigt varför, men vi tjejer var riktigt bra! Det var ingen som retade oss, kan det varit därför!! Men vi saknade er båda ändå! Kram!
    /Maritha

    SvaraRadera
  3. Va roligt att läsa er blogg och vilka underbara kort =) ni verkar ha det riktigt härligt. Här rullar det på som vanligt =) vi går våra turer runt sjön konstigt att inte möta er. hoppas ni fortsätter att må gott många kramar Ewa o Tomas Musinski

    SvaraRadera