torsdag 4 oktober 2012

En helt vanlig vardag

När jag på morgonen idag alldeles ensam gick på skolområdet så tänkte jag, det här måste vara den ultimata arbetsplatsen. Solen sken underbart varmt, fåglarna kvittrade, fjärilar flög omkring bland fantastiska blommor och träd. Man blev helt lyrisk över allt det det vackra runt omkring. När man sedan tänker på det som skall eller redan har kommit där hemma, ja ja nog för stunden.
 
Efter jobbet så bestämde vi oss för att våga prova på kulglass. Förra gången vi var nere i Thailand så åkte jag på en riktig magsjuka efter att ha testat det. Jag frågade Maritha hur många kulor hon ville ha, tre fick jag till svar. Nä jag tror det räcker med två svarade jag. När de sedan började lägga upp kulorna på fatet trodde vi aldrig att de skulle sluta rulla upp glass. Två kulor per person var en hel lunch. Att sedan priset bara var ca 2 kr per kula (10 Baht) gjorde inte det hela sämre.

mmmmmumsigt
Efter glasspausen åkte vi ner till Some where else, ett av de bästa lägena på Long Beach. Efter en skön stund med bad och sandlek så blev det räkfrossa hos Malena och Jesper. Två kilo färska räkor stektes i vitlök, chili, kryddor och sötsur sås. Detta intogs sedan tillsammans med färsk ananas, mango och vitt vin, fantastiskt gott. Att man har ätit den här rätten tre gången på två och en halv vecka spelar mindre roll, det blir nog fler tillfällen.

2 kommentarer:

  1. Nu får ni allt sluta upp med att "läska" oss här hemma med hur bra ni har det! Det kommer ju sluta med att hela Mogas lärarkår hamnar nere i Koh Lanta.. =)

    Här har vi ännu en härligt varm, (12 grader, regnig dag... Grått är färgen för dagen.. (eller ska jag säga månaden snart??)

    Njut fortsättningsvis också! Räkorna låter ju hur smarriga som helst.. Ska testa det här till helgen.. (skruva upp värmen och sätta på sollampan och drömma sig bort?)

    Ha det fint!
    //Sofie

    SvaraRadera
  2. Tror ni att vi blir avundsjuka...helt rätt i så fall! Här har vi en liten resa framför oss, packar inför vår tripp till Dubrovnik! Så lite sol, värme och avkoppling räknar vi med! Ha det fortsatt gott, vi kan väl höras på Skype när vi kommer hem!
    Kramar
    Maritha o Lennart

    SvaraRadera