torsdag 18 oktober 2012

Stressande

Idag var min sista lediga onsdag, nästa vecka kör det igång på allvar. Vad tar man då sig för en sådan dag. Klockan ringer vid sextiden, stiger upp och tar en morgonpromenad på 40-50 minuter. Fixar iordning en stadig frukost som man sedan sitter på balkongen och intar. Kör iväg Maritha till jobbet och passar samtidigt på ta en extrapromenad på Klong Dao beach jämte skolan, där försvann 50 minuter till. Åker hemåt, stannar till vid resorten jämte vårt och tar en oljemassage, kostnad ca 60 kr för en timme. Hem och lägga sig i solstolen en stund och läsa lite i den spännande boken. Äter lite lunch, det fanns som tur var rester. Går ner på stranden, tar ett bad i det sköna salta vattnet. Går sedan upp till vår resort Sai Naam, lägger mig i poolen en stund och bara kopplar av. Fortsätter med boken innan jag åker iväg och klipper mig, kostnad ca 40 kr. Hämtar Maritha på jobbet, vi åker hem och tar ett långt avkopplande poolbad för att svalka ner oss. Sitter sedan och bara tar igen oss ett tag efter en ansträngande dag. Åker iväg och käkar middag med våra kollegor, gamla som nyanlända. Avslutar sedan dagen med att sitta en stund vid datorn. Det här var min onsdag, hur var er?

3 kommentarer:

  1. Låter jobbigt!
    Vi ses snart, då blir det inte en lugn stund =)
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Det var nog nåt liknande....tror jag...!
    Maritha

    SvaraRadera
  3. Det låter inte helt fel.... Här är det fullt upp å lite till. Min À kirrade första MA provet utan dig- med ett A. :-). Tänk att det gick även utan dig- trodde vi knappt ;)) Ha d fint!
    //Sofie

    SvaraRadera